Sunday, October 23, 2011

Copan Ruinas



Donderdag 20/10

We hebben een paar uurtjes genomen om tot in Copan Ruinas te geraken, dus geen activiteiten. We waren blij om elkaar allemaal terug te zien dus hebben veel bijgepraat. We zijn iets gaan drinken in een bar, gehouden door een Antwerpenaar! We hebben dus een goei Belgisch pintje gedronken, maar waren snel in onze kamers: warm water, en zalig bed, en een tv!



Vrijdag 21/10

'S morgens hebben we een paar uurtjes gebabbeld over onze ervaring, negatieve als positieve dingen. Ik was blij om te horen dat ik niet de enige was met probleempjes. Ze hebben nog wat meer uitleg gegeven over de hondurese cultuur, en ik heb er nu nog meer moeite mee! Bv: blijkbaar zenden een paar gastmama's foto's van onze 'rommelige' kamer door naar AFS om te reklameren. Dit gebeurd allemaal achter onze rug omdat ze ons niet willen 'kwetsen'. We weten dus pas na 3 maanden dat onze familie vind dat we rommelig zijn...

In de namiddag zijn we een museum gaan bezoeken over de Maya cultuur. Daarna zijn we naar een natuurpark gegaan.





We hebben spijtig genoeg nu officieel afscheid moeten nemen van twee meisjes: Shana en Sarah. Shana is al weg, Sarah blijft een maand langer maar zonder AFS. Zij is degene die me mij in Puerto Cortés woont en ik zou begot niet weten wat ik zonder haar moet doen !
Er zijn wel twee nieuwe meisjes bijgekomen. Eentje ervan komt in PC wonen. Tof meisje!
S avonds zijn we een bezoekje gaan brengen naar in plaatselijk disco'tje, maar er was niet veel mensen te bespeuren...

Zaterdag 23/10

S ochtend zijn we eindelijk de Ruinas gaan bezoeken. Heel tof om te zien, maar de gids bleef maar babbelen dus de interesse zwakte snel af.
In de namiddag hadden we vrij: dudje! En we zijn wat gaan rondwaddelen. De rest is 's avond ook nog op stap gegaan maar Sarah en ik zijn in de kamer gebleven. We hebben films gekeken (o.a. Ray Charles!) en veeeel gebabbeld.





Zondag 24/10

Terug naar Puerto Cortés. Iedereen die mee ging naar Belize is bij mij blijven slapen omdat de boot achter mijn hoek is. Vraag me niet hoe we het gedaan hebben, want het huis is kleiner dan één verdieping thuis in A'pen. Goed hebben we dus niet geslapen maar Belize: Here we come!

1 comment: